Jesienna dieta łuszczyca

Jesienna dieta łuszczyca

Dieta jest niezwykle ważna dla naszego zdrowia. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo niedobory witamin i niektórych składników odżywczych mogą wpłynąć na stan naszego organizmu, a nawet na nasz wygląd. Dlatego zoptymalizowana dieta, bogata we wszystkie niezbędne składniki, jest podstawą prawidłowego funkcjonowania i dobrego samopoczucia. Właściwy sposób odżywiania jest szczególnie ważny podczas leczenia różnych chorób ogólnoustrojowych, takich jak łuszczyca. Jak wykorzystać okres jesienny, by zapewnić sobie zdrowie oraz nie bać się nawrotów łuszczycy?

Dieta łuszczyka – co z niej wyeliminować?

Objawy łuszczycy mogą się nasilać, jeżeli nie odżywiamy się odpowiednio. Powinniśmy przede wszystkim unikać wszelkich używek, takich jak alkohol czy papierosy, a także uważać z piciem kawy. Zdecydowanie warto zrezygnować z żywności wysoko przetworzonej, z fast foodów i różnych niezdrowych przekąsek. Również cukry proste nie są sprzymierzeńcem w walce z łuszczycą i mogą przyczynić się do nasilenia objawów choroby. Zwróćmy uwagę na to, ile spożywamy nabiału oraz produktów mięsnych.

Zbilansowana dieta w łuszczycy – czego potrzebuje organizm?

Bez obaw spożywajmy produkty bogate w tłuszcze – ale nie produkty pełne tłuszczów trans czy poddawane niezdrowej obróbce termicznej, np. smażeniu w głębokim oleju. Wybierajmy oliwę z oliwek, olej lniany, nasiona lnu, pestki dyni czy orzechy włoskie. To doskonałe roślinne źródło kwasów omega 3. Bez zdrowych kwasów nasz organizm nie funkcjonuje prawidłowo, dlatego zdrowa dieta nie polega na wyeliminowaniu wszystkiego, co tłuste, ale na wyeliminowaniu tych tłuszczów, które są szkodliwe.

Bez obaw korzystajmy z dobrodziejstw świeżych warzyw i owoców. Sezon jesienny bardzo temu sprzyja. Korzystajmy z niego, zanim nadejdzie zima!

Jesienne warzywa i owoce – bogactwo witamin i minerałów

  • Dynia – pomarańczowe źródło beta-karotenu

Dynia jest bogata w beta-karoten, dzięki temu działa przeciwzapalnie, co idealnie sprawdza się w leczeniu objawów łuszczycy. Ten składnik odpowiedzialny jest także za redukcję złego cholesterolu i pomaga w dbaniu o serce oraz układ krążenia. Ponadto ma w sobie pełno cynku i witaminy C, czyli składników potrzebnych do wzmocnienia odporności. Witaminy A i E mają natomiast zbawienny wpływ na skórę!

  • Burak – Twój sprzymierzeniec w walce o piękną skórę

Wiedziałeś, że sok z buraka wspiera skórę i pomaga zminimalizować jej świąd i suchość?  Burak jest bogaty w likopen, czyli przeciwutleniacz chroniący przed działaniem wolnych rodników. Warzywo wspiera proces odkwaszania organizmu.

  • Śliwka – ulga dla układu pokarmowego

Śliwka to doskonałe źródło wielu witamin – takich jak A, B C oraz E. To owoc bogaty w błonnik, który ma świetny wpływ na nasze jelita i cały układ pokarmowy.

To tylko kilka przykładów wspaniałych jesiennych warzyw i owoców. W codziennej diecie warto sięgać także po winogrona, jabłka, marchew, cebulę i czosnek. Czerp z natury to, co najlepsze, by nie tylko mieć lepszą skórę, ale i czuć się lepiej.